Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2010

Google: Αλλάξτε το όνομά σας αν θέλετε να ξεφύγετε από το άγρυπνο μάτι μας

Ναι, αυτό είπε ο CEO της Google, Eric Schmidt, σε μια συνέντευξή του στην Wall Street Journal. H Google έχει πολλές φορές κατηγορηθεί πως λειτουργεί σαν το Big Brother και είναι σίγουρο πως οι κατά καιρούς δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της δεν βοηθάει καθόλου στο να αποβάλλει η εταιρεία αυτό το στίγμα.

Στην συνέντευξη που παραχώρησε είπε μια πολύ ενδιαφέρουσα και ταυτόχρονα ιδιαίτερα τρομακτική φράση. Είπε πως θα ήταν ίσως καλό όποιος ενηλικιώνεται να αλλάζει το όνομά του ώστε να αποβάλλει από πάνω του πιθανές πληροφορίες που θα του έκαναν ζημιά και τις οποίες η Google έχει στα αρχεία της.

Είπε επίσης πως δεν πιστεύει οτι η κοινωνία αντιλαμβάνεται τι μπορεί να συμβεί όταν τα πάντα είναι διαθέσιμα, γνωστά και καταγεγραμμένα σε κάθε στιγμή. Λέει (προφανώς σοβαρά) πως οι σημερινοί νέοι θα έχουν κάποια μέρα το δικαίωμα να αλλάζουν αυτόματα το όνομά τους κατά την ενηλικίωση ώστε να αποδεσμεύσουν διάφορες πληροφορίες που τους αφορούν και που υπάρχουν στα δικά τους προφίλ και στα προφίλ των φίλων τους.

Ο Schmidt έχει και άλλες φορές εκφραστεί με τον ίδιο τρόπο με χαρακτηριστικό παράδειγμα την δήλωσή του στο CNBC πέρυσι πως αν έχετε κάνει κάτι που δεν θέλετε να το μάθουν όλοι, ίσως δεν θα έπρεπε να το είχατε κάνει ποτέ.

Η Google έχει ως μότο την φράση "Don't be evil" (μην είσαστε κακόβουλοι), ένα γνωμικό που έρχεται σε αντίθεση με διάφορες συμπεριφορές που έχει επιδείξει τον τελευταίο καιρό.

Μετά τις μηνύσεις που έχει δεχθεί από κράτη όπως η Ελβετία που την κατηγορούν πως έχει υποκλέψει προσωπικά δεδομένα από οικιακά και εταιρικά ασύρματα δίκτυα WiFi στα πλαίσια της υπηρεσίας Street View στο Google Earth, ήρθε και το φιάσκο για την ουδετερότητα στο διαδίτκυο ("net neutrality"). Εκεί εκτέθηκε όταν στα πλαίσια δημόσιας διαβούλευσης προσπάθησε να συνάψει μυστική συμφωνίς με την Verizon ώστε να προωθήσει ένα internet δύο ταχυτήτων, όπου θαπρέπει οι χρήστες να πληρώνουν σημαντικά ποσά για να έχουν πρόσβαση σε συγκεκριμένο περιεχόμενο όπως υπηρεσίες υγείας και online παιχνίδια.

Η Google αποθηκεύει πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειές μας στην διαδικτυακή αναζήτηση για εννέα μήνες. Το Bing της Microsoft διατηρεί τέτοιες πληροφορίες για έξι μήνες ενώ το Yahoo μόνο τρεις μήνες. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν είναι δυνατό να ανκτηθούν αυτές οι πληροφορίες και σε μετέπειτα στάδιο.

Η διαφορλα είναι πως η Google απλά μετατρέπει αυτήν την πληροφορία σε "ανώνυμη" διαγράφοντας μόνο την κατάληξη της σχετικής ΙΡ διεύθυνσης. Το Bing διαγράφει τελείως την σχετική ΙΡ διεύθυνση ενώ το Yahoo διαγράφει τα πάντα.

Σε κάθε περίπτωση φαίνεται πως η Google έχει ξεπεράσει ακόμα και τον George Orwell που στο 1984 είχε φανταστεί μια κυβέρνηση που γνωρίζει τα πάντα για σένα. Ακόμα και αυτός δεν είχε φανταστεί πως ίσως τελικά δεν θα ήταν η κυβέρνηση αλλά μια ιδιωτική εταιρεία, πράγμα τρομακτικό.