Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2010

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στην online αποθήκευση φωτογραφιών

Μετά την κίνηση της Google να εξαγοράσει την Picnik και να ενσωματώσει δωρεάν το λογισμικό της στην υπηρεσία αποθήκευσης φωτογραφιών Picasa, εντείνεται ο ανταγωνισμός για online αποθήκευση φωτογραφιών.

Το Picnik είναι ένα λογισμικό επεξεργασίας εικόνων και φωτογραφιών. Στον δημοφιλή χώρο Picasa όπου είναι δυνατή η αποθήκευση φωτογραφιών από τους χρήστες έχει προστεθεί πλέον στην πάνω αριστερη γωνία κάθε φωτογραφίας ένα κουμπί που ανοίγει την εφαρμογή Picnik. Πατώντας το ανοίγει ένα νέο παράθυρο με την φωτογραφία και πολλές δυνατότητες επεξεργασίας της.

Οι δυνατότητες επεξεργασίας της φωτογραφίας είναι σε δύο επίπεδα. Στο απλό επίπεδο είναι εφικτή η αλλαγή μεγέθους, η περιστροφή και άλλες απλές λειτουργίες όπως η αλλαγή φωτεινότητας. Στην επεξεργασία για προχωρημένους υπάρχουν λειτουργίες που μοιάζουν με αυτές του photoshop.

Πριν την εξαγορά της Picnik από την Google, υπηρχε μια χρέωση 25$ για να έχει την δυνατότητα ο χρήστης να επεξεργαστεί τις φωτογραφίες του. Τώρα πλέον είναι δωρεάν μέσα από την πλατφόρμα Picasa.

Μετά την ενσωμάτωση του Picnik στο Picasa, η Google τοποθετείται στα επίπεδα των κύριων ανταγωνιστών της στον συγκεκριμένο χώρο. Παρόλα αυτά δεν έχει καταφέρει να μπει δυναμικά στην κοινωνική δραστηριότητα. Εκεί έχουν ηγετική θέση τα Flickr και η ιστοσελίδα αποθήκευσης φωτογραφιών της Yahoo που συγκαταλέγονται στις 50 ιστοσελίδες με την περισσότερη κίνηση στο Internet.

To Facebook είναι επίσης ένας υπολογίσιμος ανταγωνιστής. Η εταιρεία ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα πως περίπου το 99% των περίπου 500 εκατομμυρίων χρηστών της έχει ανεβάσει φωτογραφίες στο προφιλ τους. Υπολογίζεται πως πάνω από 100 εκατομμύρια φωτογραφίες ανεβαίνουν κάθε μέρα.