Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

Επιστρέφει το Bebo;

Με μια εντυπωσιακή κίνηση ο Adam Levin, επενδυτής με έδρα στο San Fransisco, αγόρασε την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Bebo από την AOL. Η τιμή της εξαγοράς δεν έχει γίνει γνωστή αλλά υπολογίζεται κάποθ μεταξύ 5 και 10 εκατομμυρίων δολαρίων, ποσό δραματικά χαμηλότερο από τα 850 εκατομμύρια που ξόδεψε η AOL το 2008 για να την αποκτήσει.

Όπως δήλώνει ο Levin, η πρόκληση είναι να πετύχουν αυτό που δεν κατάφερε η AOL, να διασφαλίσουν πως το Beobo θα μπορέσει να υπάρξει σε έναν χώρο που κυρυαρχείται από το Facebook.

Το 2008 οι χρήστες του Bebo ήταν περίπου 40 εκατομμύρια ενώ σήμερα έχει περίπου 12 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες παγκοσμίως, σε σύγκριση με τους πάνω από 500 εκατομμύρια του Facebook. To Bebo ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη ιστοσελίδα στο Ηνωμένο Βασίλειο και το τρίτο στις ΗΠΑ.

Σήμερα το Twitter έχει ξεπεράσει τους 75 εκατομμύρια χρήστες.

Η στρατηγική του Bebo δεν θα είναι να ανταγωνιστεί ευθεως τους μεγάλους ανταγωνιστές όπως το Facebook, το Twitter, το MySpace κ.α.. Αντίθετα θα προσπαθήσει να στοχεύσει συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών.

Όπως λέει ο Levin, το facebook έχει κάνει καταπληκτική δουλειά. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπαρχει χώρος για μικρότερους παίκτες. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Bebo έιναι πως είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους έφηβους. Δεδομένης της δυσφορίας των έφηβων πως οι γονείς τους έχουν αρχίσει όλο και περισσότερο να έχουν προφίλ στο Facebook, η κατηγορία αυτή έχει αρχίσει να στρέφεται προς άλλες λύσεις. Αυτός είναι ένας χώρος που το Bebo πιστεύει πως μπορεί να έχει επιτυχία. Ίσως οι χρήστες να έχουν λιγότερους φίλους στο Bebo, θα είναι όμως επιλεγμένοι.

Επίσης εστιάζοντας σε ένα κοινό όπως οι έφηβοι, το Bebo θα μπορεί να παρέχει χώρο διαφήμησης που θα είναι πιό στοχευμένος και συνεπώς πιο αποτελεσματικός για τους διαφημηζόμενους.

Κατά τον Levin, υπάρχει η ανάγκη για μικρότερες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης που θα αλληλοσυμπληρώνονται και που όλα μαζί θα συμπληρώνουν το facebook. Ένα παράδειγμα τέτοιας πετυχημένης ιστοσελίδας είνει το LinkedIn τοπ οποίο αριθμεί πλέον πάνω από 60 εκατομμύρια χρήστες και έχει εστιάσει στην επαγγελματική δικτύωση.