Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2010

Η μηχανή αναζήτησης Bing κερδίζει έδαφος

Η μηχανή αναζήτησης Bing, της Microsoft, έχει καταφέρει να πάρει ένα μερίδιο περίπου 12.7% έναν χρόνο μετά την επίσημη διάθεσή της. Η Google κατέχει το 62.6% και η Yahoo το 18.9%.

Σύμφωνα με την Microsoft, η εταιρεία προτίθεται να επενδύσει στον χώρο των μηχανών αναζήτησης και η επένδυση αυτή έχει σκοπό την εδραίωση της εταιρείας στον χώρο και όχι απλά να υπάρχει.

Στην αγορά των ΗΠΑ έπεσε το μερίδιο αγοράς της Google από 63.7% σε 62.6% ενώ του Yahoo ανέβηκε λίγο από 18.3% σε 18.9%.

Η Google έχει ήδη ένα μεγάλο προβάδισμα και είναι πολύ δύκολο να την ανταγωνιστεί κάποιος. Γνωρίζει ήδη τις συνήθειες των χρηστών και μπορεί να προσαρμόζει τις αναζητήσεις ανάλογα. Η στρατηγική της Microsoft ετσιάζει περισσότερο στους χρήστες φορητών συσκευών όπως τα κινητά τηλέφωνα. Εκεί δεν έχει ακόμα διαφανεί ο ηγέτης της αγοράς.

Η αναζήτηση από φορητές συσκευές έχουν την ιδιαιτερότητα πως μπορούν να γίνουν "Location based" αναζητήσεις. Δηλαδή αναζητήσεις που λαμβάνουν υπόψη την τοποθεσία του χρήστη. Ένα μεγάλο μειονέκτημα με τα κινητά τηλέφωνα είναι η δυσκολία εισαγωγής κειμένου. Η δυσκολία πληκτρολόγισης στα μικρά πλήκτρα. Αυτό θέλει να εκμεταλλευτεί η Microsoft "μαντεύοντας" το τι θέλει να γράψει ο χρήστης.

Το γεγονός πως και το Yahoo έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί το bing έχει ως ςποτέλεσμα να μειώνεται ακόμα περισσότερο ο ανταγωνισμός για την Google. Παραμένει ακόμα άγνωστο αν είναι καλύτερο για την αγορά αν υπάρχει ένας δυνατός ανταγωνιστής της ή αν είναι προτιμότερο αν έχει δύο αλλά μικρότερους.