Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Πόσα γνωρίζει για σένα η Apple;

Την 1η Ιουλίου ξεκίνησε το νέο δίκτυο διαφημίσεων iAd της Apple. Σκοπός του είναι κατά τον Steve Jobs να παρέχει mobile διαφημήσεις πολύ καλύτερες από αυτές που υπάρχουν μέχρι τώρα.



Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του Business Week, η Apple γνωρίζει ήδη πάρα πολλά για τους πελάτες της. Συλλέγοντας πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις σε μουσική και ταινίες, τις εφαρμογές που κατεβάζουν οι πελάτες της, όπως και το πού βρίσκονται, έχει δυνατότητα η Apple να παρέχει σημαντικά κατευθυνόμενη διαφήμηση.

Σύμφωνα με δήλωση Rachel Pascua, της διαφημηστικής εταιρείας Icrossing, στο Business Week, η Apple γνωρίζει τι κατεβάζεις, πόση ώρα αφιερώνεις σε διάφορες εφαρμογές και ακόμα και ποιές εφαρμογές δεν σου αρέσουν.

Με τις πληροφορίες που συλλέγει από τα iTunes, iBooks και το App Store εχει την δυνατότητα να δημιουργεί πολύ λεπτομερή προφίλ της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς των χρηστών της. Επειδή επίσης τα προϊόντα της Apple είναι πιό ακριβά από τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού, εκτιμάται πως οι πελάτες της ανήκουν σε ένα ιδιαίτερα καταναλωτικά δυνατό target group.

Ένα παράδειγμα της χρήσης του iAd είναι η συνεργασία της Apple με την Unilever που ξεκίνησε τον Μάϊο. Σε αυτήν την συνεργασία επιθυμεί η Unilever να απευθυνθεί διαφημιστικά σε παντρεμένους άντρες, περίπου 30 ετών που έχουν παιδιά.

Ο διευθυντής marketing της Unilever Rob Cantelino είπε στην Business Week πως μέσα από την πληροφορία που υπάρχει στο iTunes μπορεί η Apple να παρέχει διαφημιστικές καμπάνιες με χειρουργική ακρίβεια.

Ο Rob Cantelino τονίζει όμως πως καμμία προσωπική πληροφορία δεν παραδίνεται από την Apple στους πελάτες της. Ο πελάτης (όπως η Unilever σε αυτή την περίπτωση) απλά περιγράφει την ομάδα που στοχεύει.

Σύμφωνα με την εταιρεία Emarketer θα αυξηθεί το mobile advertising κατά 43% στις ΗΠΑ αυτό το έτος και θα ανέλθει στα 593 εκατομμύρια δολάρια. Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα ανέλθει στα 1.56 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Apple δηλώνει πως περισσότερες από 5 δισεκατομμύρια εφαρμογές έχουν κατέβει από το App Store. Σε περίπου 225.000 από αυτές τις εφαρμογές πρόκειται στο μέλλον να εμφανίζονται διαφημίσεισ. Ο Steve Jobs είπε πως ήδη τον προηγούμεν ο μήνα είχαν πωληθεί διαφημίσεις μέσω το iAd αξίας 60 εκατομμυρίων δολαρίων.