Η μηχανή αναζήτησης της Google είναι πλέον η κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης στο διδίκτυο. Διαχειρίζεται περίπου τα δύο τρίτα των αναζητήσεων και πολλές ιστοσελίδες βασίζονται στην Google για το 50% της κινησής τους.
Πολλές φορές όμως η Google παρεμβαίνει στον αλγόριθμό της ώστε να επηρεάζει την θέση στην οποία εμφανίζεται κάποια συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Kάποτε η Google ήταν "απλά" μια μηχανή αναζήτησης και δεν είχε δικό της συμφέρον να προκρίνει συγκεκριμένες ιστοσελίδες. Πλέον έχει διευρυνθεί η επιχειρηματική της δραστηριότητα όμως και έχει κάθε λόγο να "ευνοεί" δικές της ή συνεργαζόμενες ιστοσελίδες όπως το Google Maps και το YouTube.
Τους τελευταίους μήνες ελέγχεται η εταιρεία για τις μεθόδους της από επιτροπές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ στις ΗΠΑ γίνεται ενδελεχής έλεγχος της εξαγοράς από την Google της ΙΤΑ έναντι 700 εκατομμυρίων δολαρίων. Με την τελευταία αυτή εξαγορά προτίθεται να μπει στον χώρο του τουρισμού στην οποία δραστηριοποιούνται η Expedia, η Orbitz , η Bing και άλλοι.
Η επίδραση πάντως που έχει πλέον η Google στην παγκόσμια οικονομία είναι τεράστια και είναι λογικό να κινεί τον ανταγωνισμό και τις επιτροπές ανταγωνισμού ώστε να δημιουργηθεί κάποιο πλαίσιο ελέγχου.