Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της New York Times συναντήθηκε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Steven Ballmer με τον ομόλογό του στην Adobe, Shantanu Narayen, με αφορμή την ραγδαία άνοδο της Apple στην αγορά προϊόντων φορητότητας, όπως είναι τα iPhone και iPad.
Η Microsoft δεν θέλησε να σχολιάσει το άρθρο ενώ η Apple σε ανακοίνωσή της έιπε πως η Adobe και η Microsoft έχουν εκατομμύρια κοινούς πελάτες παγκοσμίως και πως οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι συναντιούνται συχνά. Η εταιρεία όμως δεν ανακοινώνει ποτέ το περιεχόμενο των συναντήσεων αυτών μιας και θεωρούνται ιδιωτικής φύσης συναντήσεις.
Η επιτυχία της Apple στον χώρο της φορητότητας, ιδιαίτερα με το iPhone, αποτελεί πλέον ευθεία απειλή προς όλους τους ανταγωνιστές δύο εκ των μεγαλύτερων είναι η Microsoft και η Adobe. Σύμφωνα με την New York Times πάντως έγινε εκτενής συζήτηση για την απόφαση της Apple να μην επιτρέψει την χρήση του Flash Player στα iPhone και iPad, γεγονός που έχει δημιουργήσει τεράστιο χάσμα μεταξύ της Adobe και της Apple.
Το αρθρο της New York Times αναφέρει επίσης πως έγινε κάποια προσέγγιση εξαγοράς της Adobe από την Μicrosoft. Ανάλογη προσέγγιση είχε γίνει και πριν μερικά χρόνια αλλά οι διαπραγματεύσεις διακόπηκαν επειδή μια τέτοια εξαγορά ίσως να εναντιωνόταν στην αμερικάνικη νομοθεσία περι ανταγωνισμού. Η θέση της Microsoft είναι όμως πλέον κατά πολύ μικρότερη σε σχέση με παλιότερα, γεγονός που δίνει άλλες προοτικές στο να γίνει δεκτή μια τέτοια εξαγορά.
Μια ενδεχόμενη εξαγορά της Adobe από την Microsoft θα έδινε σημαντική υπεραξία στην δεύτερη, όμως το κόστος και το ρίσκο θα ήταν μεγάλο. Η χρηματηστιριακή αξία της Adobe είναι περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που θα κληθεί η Microsoft να καταβάλει αν θελήσει να την αποκτήσει.
Σύμφωνα με την Financial Times, η περιουσία της Microsoft σε μετρητά ανέρχεται στα 37 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ η χρηματηστιριακή της αξία είναι 200 δισεκατομμύρια. Οι αριθμοί δείχνουν πως μια ολική εξαγορά της Adobe θα αποτελούσε μεγάλο ρίσκο για τον κολοσσό της πληροφορικής.
Πάντως μετά την δημοσίευση του άρθρου στην New York Times η τιμή της μετοχής της Adobe ανέβηκε κατά 17% σε λίγες μόνο ώρες.